donderdag 8 november 2012

Het tweede chakra

Afgelopen dagen kreeg ik bericht dat het Manisola instituut Maastricht, onder leiding van Roland van Vliet, een module chakra’s gaf. Ik voelde direct dat dit het laatste stukje kon zijn betreffende afsluiting van het verleden. De dagelijkse oefeningen uit het boek ‘de Healingcode’ van Alex Loyd heeft al het meeste werk verricht. Die dagelijkse 6 minuten oefeningen doen helpt enorm om los te komen van verdriet en pijn uit het verleden, zonder dat je het opnieuw moet ervaren. Het boek kan ik iedereen aanraden die nog pijn en verdriet voelt. Of dat een verdriet van nu is of uit het verleden, doet er niet toe. Het gaat om het loslaten en opnieuw beginnen. Ik ben er drie maanden mee bezig geweest, blijf de oefeningen wel doen, wat heeft geresulteerd dat ik het verdriet om Berry, mijn overleden man, heb losgelaten. De aanrandingen en verkrachting uit mijn jeugd. De liefdeloosheid en onverschilligheid van mijn ouders heb ik daardoor vanuit mijn ziel kunnen vergeven. De mislukte relatie van bijna acht jaar en andere pijn en verdrietigheden met grote gevolgen. Er is rust gekomen in mezelf. Wat heb ik nog meer te wensen? Natuurlijk, een nieuwe liefde zou heel mooi zijn. Daar sta ik niet alleen in dus wacht ik rustig af of Onze Lieve Heer tijd heeft om er eentje voor me uit te zoeken, die echt bij mij past. Of die ene grote financiele zorg die nog steeds op mijn schouders rust, dat die wordt weggenomen. Ik weet als geen ander dat alles zich vanzelf oplost, op de tijd die daarvoor staat. Er blijven altijd wensen over in een mensenleven. De vervulling ervan komt vanzelf op mijn pad, als het goed voor me is.

De Chakracursus was vorige week al begonnen, ik viel dus gelijk in het tweede chakra. De behandeling van eerste wordt volgende week ingehaald. Roland sprak in de meditatie over onverdeelde aandacht en schouwen en het eerste wat ik dacht was ‘waar heb je het over’? Maar langzamerhand kwam er toch een licht gevoel van trans en kwam ik in een diepere laag van mijn gevoel terecht bij het tweede chakra. Op dat moment stopte Roland met praten. Berry, die mijn tweelingziel was, iets wat ik pas sinds kort met zekerheid weet, is ook één van mijn gidsen geworden. Ik voelde hoe hij achter mij kwam staan. Even later ontvouwde zich een prachtige bloem, lijkend op een Gerbera maar met veel meer blaadjes. Die blaadjes vouwden zich stuk voor stuk helemaal open. De blaadjes die dubbel gezeten hadden werden even mooi en glad als de anderen die samengeperst zaten om het geelwitte hart van de bloem. Volgens Berry had de bloem jarenlang opgesloten gezeten, Nu groeide en groeide hij tot hij helemaal open lag tegen de binnenkant en over de bovenkant van mijn bovenbenen. Zelfs een groot stuk van de steel was te zien. Nadat ik hem, of is een bloem vrouwelijk, helemaal had mogen zien kreeg hij/zij meer normale proporties, om even later opnieuw te groeien en zich over mijn benen uit te strekken. Het bleef heen en weer gaan. Ik kreeg een blij gevoel en kon dat niet anders uitdrukken dan met de woorden; hoera, mijn tweede chakra is geopend en staat in bloei. Alles heb ik los kunnen laten wat aan pijn en verdriet is voorgevallen in mijn leven. De vraag waar ik nog mee zat was dat de originele bloem maar zes blaadjes had. Ik wist niet eens dat er bij het tweede chakra een bloem hoorde en de mijne had ontelbare blaadjes. Als antwoord van Berry kreeg ik door dat elk blaadje stond voor een stuk verdriet en pijn. Ik begreep het. Pijn en verdriet waren er genoeg geweest in de afgelopen 70 jaar.

Na de oefeningen voelde ik tintelingen aan de linkerkant van mijn hoofd. Berry gaf een compliment door over mijn haren te strijken, iets wat hij bij leven ook altijd deed. Wat ik voelde en nu nog steeds voel is een enorme rust in mezelf. Hoewel de kleur van deze chakra oranje is, was ik heel verbaasd dat mijn bloem zachtroze was, maar echt druk kan ik me er niet om maken. Het was mijn beleving en ‘zien’. Ik mocht tijdens de les meer zien. Bij twee mensen zag ik hun gidsen staan en deze gaven een boodschap voor hen aan mij door, die ik van Roland en henzelf mocht vertellen. Een prachtige ervaring. Ik was toch bang dat ik de les erdoor verstoorde, maar Roland schreef vanmorgen nog het volgende mailtje terug op mijn vraag:

Ik hoop niet dat ik in jouw vaarwater heb gezeten, want dat was niet de bedoeling. Maar als ik iets zie wat iemand kan helpen vraag ik wel of ik iets mag zeggen, Jij kunt daar rustig nee op zeggen, als het je stoort.

Antwoord Roland: Beste Maus, ik heb het heel fijn gevonden je hier in Manisola te mogen ontmoeten! Je stoort helemaal niet; hebt een belangrijke bijdrage gegeven. Je gaat daar ook heel integer mee om; heel plezierig. Vraag altijd naar de betekenis van mijn woorden; want het gaat om het kunnen verstaan van elkaar.  Ik denk dat je meerdere bladen hebt gezien, omdat je ook een beeld in relatie tot het chakra kunt ontvangen. Hoewel de chakra zes bladen heeft, objectief gezien, kan dat beeld met meerde bladen als meerde episoden uit je leven ook iets belangrijks zeggen. Ik ben heel blij dat mijn uitleg vruchtbaar was voor je. Verheug me je volgende week weer te mogen zien. Hartelijkste groet, Roland

Met een fijn gevoel kijk ik terug op deze eerste les en verheug me op de andere zes lessen.
© Maus Sturmer

Geen opmerkingen: