zaterdag 17 augustus 2013

Hemelse wezens in je slaapkamer.


Het is natuurlijk geweldig als hemelse wezens, entiteiten of overledenen jouw slaapkamer bezoeken, terwijl je slaapt. Althans mij lijkt het geweldig om mee te maken, vooral als ik ze ook nog zou mogen zien. Zij brengen ons boodschappen in de vorm van b.v. dromen of nemen ons mee op reis. Dat zij een hekel aan rommel en rondslingerende kleren hebben was mij onbekend. En natuurlijk, een rommelmens zoals ik, heeft verspreidt over de lege bedhelft de kleren van de dag liggen plus een trainingspak voor als ik onverwachts op moet staan, die ook netjes opgevouwen konden liggen op een stoel. Echter in mijn slaapkamer is wegens plaatsgebrek geen stoel te vinden. Natuurlijk kan ik het ook op het kleine kamertje leggen, nu ik dit weet. Jammer is dat ik dat dan weer naar de andere ‘Zijde’ duidelijk moet maken. Ach natuurlijk niet, zij weten dat automatisch. Mijn persoonlijke gids heeft het me al vaker duidelijk gemaakt en zal dus ook wel doorgeven dat ik zowaar ook op de slaapkamer een stukje netter word vanaf vandaag. Tot nu toe vond ik dat totaal onbelangrijk. Ik hadd mijn ogen dicht en rekende niet op nachtelijke bezoekers. En dat terwijl ik weet dat zij wel komen. Gewoon nooit bij stilgestaan. Een paar kaarsen zouden ook niet misstaan, ook al branden ze niet, het staat wel gezellig. Ik kan me nog herinneren dat ik dit in de eerste maanden toen ik hier woonde, wel zo gezellig had. Maar ja, dan komt ook iedereen je huisje bekijken. Nu liggen de nachtkastjes vol boeken, papieren, een pilletje hier, een zalfje daar, diverse flesjes water. Afijn, misschien herkent u dit ook wel. Of heeft u wél zo’n droom van een slaapkamer waar entiteiten en hemelse wezens zich echt thuis voelen. Ik ga er beslist vandaag nog aan werken. Misschien ook een reden om mijn kasten eens uit te mensen. Kleding van meer dan 20 jaar oud hangt volgepropt tussen het laatste nieuwe.

Opera vertelde eens dat als je een nieuw kledingstuk kocht, je een oud weg moest gooien. Het nieuwe erbij hangen is geen punt, echter het oude laten verdwijnen in de kledingbak, dat is een probleem. Aan elk stuk hangt wel een bepaalde herinnering en wat ik toen aankon, nu dus voor geen meter past, blijft hangen. Waarom? Ach wie weet. Ik ben al 7 kg. Afgevallen, dus wie zegt dat er niet méér volgt. Opnieuw dus een excuus om niets weg te gooien. Of ik daar vandaag wel mee klaar kom is een groot hangijzer. Maar wie weet, geeft mijn persoonlijke Gids wel bepaalde instructies. Ik laat mij leiden en zal goed luisteren naar het geheel.

Voor de her en der verspreide boeken die op nachtkastjes en bed rondslingeren zal ik een plekje moeten zoeken. Mijn drie boekenkasten zijn al overvol. En dan te bedenken dat ik de laatste jaren al redelijk netjes ben geworden. Vroeger maakte ik er een grotere puinhoop van, tot grote wanhoop van Berry, die zelf zo netjes was. Toch mopperde hij zelden op me. Als hij toevallig nu eens ’s nachts op bezoek komt zal hij zich eerder verbazen. Hoewel…….? Wanneer hij naast me op bed komt liggen, wat af en toe gebeurt, ligt dat beslist niet prettig tussen de boekjes en kleding. Volgens mij voelt hij dat niet, maar zeker weten doe ik dat ook niet. Het is hoogstens een vermoeden. En eerlijk is eerlijk, vaak erger ik mezelf ook aan die rommel op mijn bed, maar ondertussen blijft het wel bij kijken en weinig doen.

Misschien had ik even deze dagtekst van de Omraam, dat duwtje in mijn rug nodig om op te ruimen. In mijn meditatiekamer heb ik nog een mooi houten beeldje staan van Jezus met het kruis op zijn nek. Maar waar haal ik een foto van een ingewijde  zo snel vandaan. Een mooie tekst of een gedachte dan? Ja, de laatste heb ik genoeg. Ik zet mijn teksten tegenwoordig aan de zijkant van een mooie foto die ik heb gemaakt. Zou Berry al zover ingewijd zijn, dat ik zijn foto ook neer kan zetten? Ik heb geen flauw idee. Soms zou ik willen dat ik meer wist. Gisteren kreeg ik van iemand twee mooie boekjes te leen welke een aantal vragen beantwoorde, waar ik nog mee liep te worstelen. Onder aan de dagtekst zal ik de titels vermelden.

Waarom meerdere boekjes op mijn bed? Je kunt er toch maar één tegelijk lezen, zou je denken. Maar ook met lezen ben ik rommelig. Er liggen serieuze boeken op het lege stuk bed, soms één of twee. Met daarnaast wat flut romannetjes voor als ik vermoeid ben of niet na wil denken. Of voor het wakker worden midden in de nacht. Ik pak dan even een flutromannetje in de hoop langzaam weer weg te zakken. Meestal is dat ijdele hoop. Wakker is bij mij klaarwakker en niet meer in slaap sukkelen. Is dat een vrouwenkwaaltje? Ik ken bijna geen man die overdag of ‘s nachts niet kan slapen. Hoe groot zijn problemen ook zijn. Trouwens zoveel mannen ken ik nu ook weer niet om dit antwoord echt te weten. Soms om jaloers op te worden. Ik ben al blij met een nacht van vier uurtjes slaap. Herkent u dat?

Gisteren is men begonnen aan mijn afdak. Het zou mooi en droog blijven. Toch schrik ik om vier uur vanmorgen wakker van een bui. Snel mijn bed uit om wat kastjes af te dekken in het nog open gedeelte van het dak. Klaarwakker zit ik nu achter de computer te schrijven, terwijl ik eigenlijk nog graag even zou slapen. Gisternacht waren me ook maar twee uurtjes slaap gegund. Afijn de mensen van het dak hebben een sleutel, dus mocht ik in slaap vallen, proberen zij me zeker niet te storen. Ik wens u een mooie dag, © Maus
 

Dagtekst van zaterdag 17 augustus 2013.

"De onzichtbare wereld om je heen is niet leeg, hij wordt bevolkt door allerlei soorten entiteiten. Probeer daarom ‘s avonds, wanneer je gaat slapen, orde te brengen in je kamer, want hemelse wezens kunnen je komen bezoeken gedurende de nacht. Als zij echter rondslingerende kleren en andere zaken zien, zijn zij niet zo blij met deze aanblik en het risico bestaat dat zij niet meer terugkomen. Orden iedere avond je woonst alsof je gasten of vrienden zou ontvangen. En aangezien je ook bezoek kunt krijgen van kwaadwillende
entiteiten, en je niet gestoord wilt worden tijdens je slaap, zet naast je bed een gebed, een gedachte die je hebt opgeschreven, een heilig beeld, de foto van een wijze of een Ingewijde. Door zijn bemiddeling plaats je je onder de autoriteit en bescherming van een Wezen dat zijn welwillendheid uitspreidt over alle schepselen."    Omraam Mikhaël Aïvanhov

Boeken die zeker de moeite waard zijn om te lezen en vooral duidelijkheid geven over het sterven en na de dood:

De dag waarop mijn vader een engel, geschreven door Marie-Claire van der Bruggen
Het sprookje van de dood, geschreven door Marie-Claire van der Bruggen
Wat gebeurt er als je doodgaat, geschreven door Hans Stolp.

3 opmerkingen:

Diverse reacties zei

Reacties van 50* en Faceboe":
Ik denk dat die wezens voor JOU komen en niet kijken naar rommel. Juist als je het moeilijk hebt is rommel wel het laatste waar je mee bezig bent en dat weten zij ook. Zij zijn liefde en niet kritisch.
Ja, ik mocht mijn moeder zien en geloof maar dat ik rommelig was. Ik zat in nood, kleinkind dat bijna overleed en net een begrafenis van mijn moeder achter de rug, de derde begrafenis in een jaar. Dat hakte er even in.

Maar kleinkind heeft het gered gelukkig.
Libelle 49


Heb regelmatig bezoek van overledenen.Meestal om een boodschap door te geven of om mij te waarschuwen.Zo is 1 van mijn Gidsen mijn 1ste man.Ik mag mij laven aan zijn zuivere steun/liefde.Ook Mama komt altijd langs.....meestal als er minder leuke tijden aanbreken.De laatste tijd is het vrij rustig moet ik zeggen.....
Spinnenverdriet

Vivianne V
Leuke tekst! Maar het is heus niet altijd fijn als ze je ‘s nachts bezoeken hoor, kan ook behoorlijk onrust geven en vermoeiend zijn.....een keertje goed, in rust, slapen lijkt mij dan juist weer fijn Ik kan me voorstellen dat een opgeruimde slaapkamer voor jezelf wel meer rust en een betere nachtrust geeft, maar naar mijn idee trekken spirits zich daar niks van aan hoor. Met de juiste intentie een uitnodiging naar ze uitsturen zal meer aantrekkingskracht op ze hebben dan een spik-en-span slaapkamer is mijn overtuiging. Hoe dan ook ik wens je veel mooie dromen

Heidi B.: Hoi Maus, waar heb je die info gevonden? Ik weet wel dat je lichtwezens eerder aantrekt als de omgeving rustig en esthetisch goed verzorgd etc. Bijv engelen en gidsen. Dit omdat ze een verhoogde trilling nodig hebben.
Mijn theorie is dat andere entiteiten , bijv overledenen een bijv rommelige kamer echter niet storend vinden. Ze zien dit niet. Alleen de intentie van hunzelf of degene die ze bezoeken brengt hun terplekke.

Marianne R. Mooi verhaal Maus en heel herkenbaar.


Maus zei

Wat een lieve reacties en vertrouwen geven jullie. Ik weet niet of alles wat de Omraam zegt helemaal waar is. Echter een feit is dat ik me zelf ook ergerde aan de rommeligheid maar er niets mee deed. Dus als het niet waar zou zijn, maakt het niets uit. Ik heb de slaapkamer nu gezellig gemaakt en vannacht sinds lange tijd heel rustig geslapen. Bovendien een complimentje gekregen van Berry, mijn overleden man. Dus wat wil ik nog meer? Het is niet meer van belang om welke reden ik dit heb gedaan, maar dat het gezellig is geworden en als dat het eindresultaat van nu is doet de achterliggende gedachte er niet echt meer toe.

Wim via Hyves zei

Halo Maus, ik heb je tekst op jouw website zojuist gelezen. Ik kan je gerust stellen dat er ook mannen zijn die niet voldoende slapen en 's nachts na enkele uren slaap wakker worden, net als jij.
Groeten/liefs Wim.