woensdag 4 september 2013

Dagtekst van woensdag 4 september 2013 van Omraam Mikhaël Aïvanhov

"Het kind lijkt zo zwak, zo kwetsbaar, hoe zouden wij het niet willen beschermen tegen alles wat het kan bedreigen of kwaad berokkenen? Maar tevens moeten wij het voorbereiden op de
moeilijkheden die het noodzakelijkerwijs te wachten staan en daarom moeten wij het bepaalde ervaringen laten opdoen waar het van kan leren. Een kind begint te leren lopen. Uiteraard loopt het kind het risico dat het zal vallen. Maar wanneer je, om een val te vermijden, het altijd een hand zou geven of wanneer je, wanneer het valt, er naar toe rent om het recht te zetten en wanneer het huilt het in je armen neemt om het te troosten en snoep geeft, zal het kind veel tijd nodig hebben om te begrijpen dat het moet opletten, en bij het kleinste ongelukje wachten tot je het te hulp snelt en het beklaagt. Op een dag liet een kind dat gevallen was aan zijn moeder de schaafwond op zijn knie zien. ‘En je hebt niet gehuild?’ zei de moeder. ‘Nee, antwoordde het kind, er was niemand die me zag.’ Kinderen zijn uiteraard zwak, maar zij zijn ook heel scherpzinnig: zij voelen instinctief de zwakke plek van de volwassenen en profiteren daarvan. Je moet natuurlijk opletten dat er niets ergs met een kind gebeurt. Maar wanneer het begint te lopen moet dat voor de ouders een gelegenheid zijn om
het erop voor te bereiden alleen en met moed de moeilijkheden van het leven het hoofd te bieden. En ook voor de ouders is dit een leerproces."
Omraam Mikhaël Aïvanhov 

Overgenomen van de: Dagelijkse gedachte:

Deel je brood en het smaakt beter, deel je geluk en het wordt groter.
Phil Bosmans  

2 opmerkingen:

Thera zei

Wat kun je toch mooi, eerlijk en zuiver schrijven, Maus.
Chapeau!
Lieve groet, Thera

Jacqueline zei

Jacqueline schreef: Ten eerste geweldig verhaal,mijn complimenten.Hoe ik benoemd wordt daar schrik ik wel en niet van!!! Want ik ben 53 jaar,heb trouwens 2 kleinkinderen van 3 jaar /6 maanden,in mijn huis wonen. Relaties in mijn hele leven zijn op twee handen te tellen.Vandaar dat ik niet echt schrik,want er blijft nog maar een ding over en dat is JALOZIE,!!!!! Want ja ik heb een uitstraling,en ik straal van buiten uit hoe ik van binnen ben..........Charmant,sexi met klasse,spontaan.........Dat kan niet iedereen zeggen.Laten we het daar maar op houden.