maandag 14 juli 2014

Wat een geweldige dagtekst vandaag

Wat een geweldige dagtekst van vandaag. Is het toeval dat ik van de week al schreef hoe diep een mens de hel kan zien, want dat gebeurde nadat ik zelfs de vriendschap had verbroken van wat eerst een relatie was geweest. Geloof me, die hel is de hemel geworden voor mij en het geluk heeft de overhand gekregen. Ik heb me er niet onder laten krijgen, omdat de Liefde voor mezelf sterker is geworden. Want dat is de 'hemel' die je bereikt. Ik luister nog sterker naar mijn gevoel en wat er ingefluisterd wordt. Of ik nu een man ontmoet of dat ik ergens een bos induik. Altijd kijk en luister ik eerst van binnen wat daar wordt gefluisterd. Zonder dat stemmetje doe ik niets meer. Die bron stroomt van binnen en dat wil ik ook zo houden. Er bestaat niets mooiers. Onderweg naar Rome zal dat stemmetje nog sterker zijn om me te waarschuwen en te helpen. Luister naar de LIEFDE in uzelf, dat stemmetje dat alleen het beste wil voor u.

Dagtekst van maandag 14 juli 2014
"De bron, wat een veelzeggend en diepgaand symbool ! Waarom? Omdat ze nooit ophoudt met op te wellen en stromen. En de zuivere heldere bron in ons die nooit mag ophouden met opwellen en stromen, is de liefde. Wat er ons ook gebeurt en wat men ons ook aandoet, wij mogen nooit onze bron laten opdrogen. Hoeveel mensen beslissen om zich voor de anderen af te sluiten, vanaf het moment dat ze tot de ontdekking komen dat ze zijn bedrogen! Doe dat nooit! Eerder, toen je nog niet in de gaten had dat je werd bedrogen, stroomde je bron tenminste nog en was je de eerste die profiteerde van die liefde die opwelde in jezelf. Ik
raad je natuurlijk geen naïviteit, blindheid aan. Integendeel, probeer zoveel mogelijk een klaar zicht in de mensen te hebben. Maar als het je overkomt dat je bent bedrogen, zeg dan tegen
jezelf dat dat niet zo erg is. Wat erg is, is dat er geen liefde meer in je huist. Dus wat ook je teleurstellingen, verbittering, beproevingen mogen zijn, laat je bron stromen: zij is het die je
blijdschap, inspiratie en kracht zal geven."
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Woorden van Inspiratie - Dag 105
"  Het gaat niet over "' mij",
het gaat over "  wij"  ."  
Jamie Sams

 

Geen opmerkingen: