maandag 9 april 2012

Ga niet zomaar experimenteren met uittreden en astraal reizen

Vanmorgen kreeg ik onderstaande tekst binnen van Omraam Mikhaël Aïvanhov
"Om spiritualiteit te beoefenen is het nodig dat je begint met alle neigingen in jezelf tot rust te brengen, handelbaar te maken en in één richting te leiden, om slechts tot één doel te komen: je te vervolmaken. Dit moet heel helder voor je zijn. Op het moment dat alle deeltjes van je wezen akkoord gaan met die afstemming – de idee van vervolmaking – gaan ze in harmonie trillen, en zullen de ervaringen die je in de onzichtbare wereld zult opdoen, werkelijk heilzaam zijn. Anders zal de spiritualiteit een riskant avontuur voor je worden. Je moet niet denken dat je in alle veiligheid in de onzichtbare wereld kunt doordringen, want het is ook het leefgebied van talloze wezens die niet allemaal even lichtend, goedaardig en de mensen genegen zijn. Dan ontmoeten we hen en niet de engelen, als we de deuren van die wereld forceren met bedoelingen die noch zuiver, noch belangeloos zijn. Dan is het alsof je in de jungle gaat wandelen: je loopt gevaar te worden aangevallen door de dieren die daar zijn, zoals tijgers, slangen, giftige insecten, enz. Nu, dat is precies wat er gebeurt met degene die met andere bedoelingen dan zich te vervolmaken op avontuur gaat in de onzichtbare wereld."
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Vandaag kreeg ik in de tekst van Omraam Mikhaël Aïvanhov nog eens de bevestiging van wat ik al meer dan 20 jaar weet. Destijds had ik al beslist dat ik nooit ofte nimmer zonder begeleiding uit zou willen treden. Diverse boeken heb ik er in die jaren over gelezen. De wens was groot, maar ik wist dat er ook gevaren aan vast zaten als ik verkeerde dingen zou doen. Lees eens het boek van Robert A. Monroe, waarin staat dat je het zelf kunt, mits jij je beperkingen opzij zet. Het is goed lesmateriaal voor als je toch zelf wilt experimenteren. Mijn angst voor experimenteren was hierin groter dan de kunst van het proberen. Ik ken de gevaren en wilde daar nooit aan bloot gesteld worden. Wanneer je al ervaringen hebt opgedaan, is die begeleiding niet meer nodig, mits je in de lichtwereld verblijft. Is dat laatste niet het geval en ontmoet je de wezens uit de lagere regionen, zoek dan eerst begeleiding van mensen die hier in thuis zijn.

Afgelopen week zat mijn gids op bed en vertelde dat zij mij mee op reis wilde nemen. Ik probeerde ontspannen op mijn rug te gaan liggen en verheugde mij er op dat ik eindelijk mijn eerste ervaring mocht opdoen. Mijn oefeningen van de les waren gedaan en ik was er klaar voor, althans dat was mijn gedachte. Toch werkte het niet. Normaal kan ik heel rustig op mijn rug gaan liggen en ontspannen. Nu kreeg ik binnen vijf minuten overal jeuk. Natuurlijk ga je daar ook nog je aandacht op richten. Reacties blijven dan ook niet uit. Krabben hier, even liggen, krabben daar. Uiteindelijk twee paracetamol genomen en in slaap gevallen. Dat was weer niet de bedoeling. Mijn lichaam moest gaan slapen, niet mijn geest. Die moest wakker blijven om mee te gaan op reis. De volgende morgen werd ik wakker, wist dat ik op reis was geweest en verder niets. Weg eerste ervaring. Was ik bang geweest? Had ik onbewust toch angst gekregen? Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik mij ontzettend teleurgesteld voelde. Natuurlijk is het op de cursus besproken. Mijn leraar Ton maakte duidelijk dat onbewuste angst meespeelt. Ik kom er wel, moet er gewoon niet al te zeer over nadenken. Ook mijn gids maakte duidelijk dat wij op een dag samen op reis gaan, om andere werelden om ons heen te ontdekken. Er zitten nu nog teveel andere zaken in de weg waar ik meer mee bezig ben. Zie: levensverhalen van jou en mij Dingen die  ik eerst los moet laten om nieuwe werelden te gaan ontdekken. Ik verheug me op de dag die komen gaat, waarop mijn eerste ervaring van uittreden een feest van ontdekken zal worden.  Eerst zal ik de les van Omraam Mikhaël Aïvanhov moeten volgen, mijn ego uit leren schakelen. Mezelf af leren stemmen tot één geheel. Heel moeilijk. Het ego is groot en afstemmen naar volmaakte eenheid is best nog ver weg. Maar wie weet, ik ben een doorzetter en weet dat als ik dit deel in mezelf  heb bereikt, ik op weg ben naar één geheel zijn met mezelf. Maus

Reacties van anderen:
Hallo Maus,
Ik weet dat het gevaarlijk is om hiermee te experimenteren, maar dat doe ik dus ook niet, het gaat vanzelf en net als jij kan ik me er nauwelijks iets van herinneren. Met de dood van onze kat Tijger voelde ik alleen dat ik omhoog ging, dit had ik al geleerd tijdens een groepshealing, dan schijn je met je beschermengelen in contact te kunnen komen maar ook toen voelde ik wel de liefde om me heen en ik voelde me wel uit mijn lichaam gaan maar heb geen herinneringen eraan. Enfin, we hebben tijdens de cursus heel wat handvaten gekregen en ze zeiden ook dat alleen de mensen die er echt klaar voor zijn hun contacten kunnen onthouden de rest kan dat niet. Ik weet alleen dat ik door deze cursus in elk geval niet in paniek raakte doordat ik bewust uit mijn lichaam ging, dat voelde ik wel en ik denk dat ik anders erg bang was geweest als me dit was overkomen zonder die cursus. Nu wist ik tenminste dat het bestond en dat ik ook wel weer terug zou komen in mijn lichaam. Dank je wel voor het schrijven van jouw ervaringen, ik ben benieuwd wanneer jij bewust uittreedt en dan ook nog er herinneringen aan hebt. Liefs, R
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RE: Ga niet zomaar experimenteren met uittreden en astraal reizen
 Tjonge Maus, wat zit er een wereld achter jou. Ik heb met belangstelling zojuist diverse sites/blogs bezocht. Dank je wel, groeten W.

Geen opmerkingen: