zaterdag 26 mei 2012

Een korte onbewuste uittreding na lange tijd, het hoger bewustzijn en de zeven universele wetten


Het zijn eigenlijk drie op zichzelf staande zaken, in tijd van een paar dagen gebeurden.

Weken lang heb ik in een dip gezeten, waar ik nauwelijks uitkwam. Was zo boos op mezelf dat ik 7½ jaar was blijven geloven in een fata morgana. Vanaf de nacht, dat ik de ekster van zijn pijn had afgeholpen, (lees artikel op: (uittredingen-astraalreizen-maus), lijkt het wel alsof die hulp wederzijds is geweest. Alle boosheid naar mijn ex was verdwenen. Ik werd elke dag rustiger. Echter rustig genoeg om geconcentreerd  en ontspannen mijn oefeningen te doen. Toch voelde ik mij met de dag beter worden. Vanaf de nacht met de ekster konden mijn ex vriend en ik sinds lange tijd zonder boosheid met elkaar communiceren.

Vanmorgen werd ik om zes uur wakker. Had nog een uurtje tijd om wakker te worden en ging mijn oefeningen doen met het besef dat er niets hoefde. Dat laatste was namelijk sinds ik bezig was met de cursus uittreden wel het geval. Ik wilde perse uit mijn lichaam, dus lukte het meer niet dan wel. Nu had ik echt zoiets van; ‘ach, ik zie het wel’. De ontspanningoefeningen geven een licht gevoel in je hoofd en grote vrijheid in jezelf. Een mooi begin van de dag.

Ik heb geen idee hoe lang ik bezig was, maar op gegeven moment was ik ergens in een theater, samen met mijn ex vriend. Wij waren stoelen aan het verplaatsen. Ik tilde een stoel op en kon hem bij wijze van spreke met twee vingers vasthouden. Verbaast verplaatste ik de stoel naar een iets hoger gelegen podium. De stoel woog niets, terwijl hij er heel zwaar uitzag. Direct daarna was ik weer terug in mijn lichaam. Mijn lichaam voelde stijf aan, terwijl mijn geestelijke vermogen precies wist wat er was gebeurd. Het was opnieuw een wonderlijke ervaring. Hoe meer ontspannen ik de oefeningen zonder verwachtingen beoefen, hoe meer er gebeurt. Terwijl ik al menig keer probeerde met de oefeningen verder te komen lukte dit niet omdat ik perse Berry wilde ontmoeten. Het zal vast een keer gebeuren, maar waarschijnlijk is het de tijd er nog niet voor. Het is zeven uur in de morgen, tijd om op te staan. Genieten van weer een prachtige dag vol zonneschijn.

Afgelopen dagen heb ik in de tuin wat plantjes gezet, een appel en pruimenboompje geplant in de hoop dat ze ooit een vrucht geven. Een tuin zo vol met vogels zend veel liefde uit. De jonge vogels zijn uitgevlogen en komen nu samen met de ouders ontbijten, lunchen en dineren. Bij de jonge vogels zit nog veel dons tussen de veertjes. Het is een drukte en gekwetter van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat in de voerbak. Een wekker heb ik niet nodig. Tussen vijf en zes uur ’s morgens wordt ik vanzelf gewekt door vogelgezang. Ik ben een gelukkig mens. Zelfs de onrust ontaard in rust, dat merkte ik vanmorgen tijdens de ontspanningsoefening. Het is heel lang geleden dat ik mezelf zo ontspannen heb gevoeld.

De verhouding met mijn ex vriend is een stuk beter geworden sinds mijn boosheid weg is en we elkaar weer hebben gezien op de bruiloft van Hub en Lindsay. Hij reed het paar met de auto en heeft gefilmd, terwijl ik de hele dag heb gefotografeerd. Mijn eerste bruiloft. Het was spannend. Was een paar dagen ervoor met ze naar kasteel Ehrenstein gegaan om proeffoto’s te maken. We hadden geluk. Op de dag van de bruiloft stonden er twee politiemotoren bij het kasteel en er kwam nog een politiewagen aan met loeiende sirene. De vrouwelijke agenten wilden best even bij de wagen poseren met het bruidspaar. Het is een mooie dag geworden voor ons allebei in vrede en liefde voor het bruidspaar.


Het hoger bewustzijn

Er zijn drie oefeningen om ons hoger bewustzijn in overeenstemming te brengen met ons lager bewustzijn.. Eèn oefening van Omraam Mikhaël Aïvanhov heb ik hier beschreven in eigen woorden. Aangezien we allemaal een beter leven wensen vol liefde, geluk, gezondheid en materieel, is het mogelijk ons hoger en lager bewustzijn in overeenstemming te brengen door onderstaande oefening uit te proberen. We worden er beter van, geestelijk en materieel. Ons hoger bewustzijn weet alles, ons lager bewustzijn weinig. Samen kunnen we heel veel, dus probeer net als ik het eens uit met de volgende oefening:

Visualiseer dat je hoger bewustzijn ergens in het universum naar jou hier op aarde kijkt en contact wil leggen. Het ziet onder welke moeilijke omstandigheden wij hier leven en wil ons graag helpen. Leg contact met elkaar door middel van een energiestroom. Laat de stroom heen en weer gaan tussen jou en haar/hem. Vraag het hoger bewustzijn om alles wat het weet en ten goede van jou komt hier op aarde, naar jou toe te sturen. Het bezit alle kennis, die wij hier op aarde ten goede kunnen gebruiken. Alles wordt duidelijk wanneer de energiestroom telkens weer op gang wordt gebracht. Op een dag word je samen één. Een fijne oefening. Omraam Mikhaël Aïvanhov beschrijft drie oefeningen in zijn boekje, maar deze vond ik persoonlijk de fijnste en duidelijkste.

De zeven universele wetten, beschreven in het nieuwste boek van Marja de vries, 'De Hele Olifant in Beeld'.

De zeven universele wetten zijn heel belangrijk in ons leven, zonder dat we echt beseffen welke het zijn, als je daar niet mee bezig bent. Al weken heb ik ze opgeslagen liggen in mijn mappen, doorgekregen van Ton. Het is soms erg veel tegelijk wat hij doorstuurt om door te lezen. Ik kan het niet allemaal in één keer opnemen. Maak er dus maar kleine snoepjes van en proef met kleine beetjes. Alles op zijn tijd, denk ik dan maar. Het laatste stukje dip is verdwenen en er komt weer wat uit mijn pen.

Afgelopen vrijdag had ik de uittreding, vannacht is het een onbewuste uittreding geweest, maar wel met een duidelijke opdracht erbij. Ik moest over de zeven wetten  schrijven. Of iemand ze wil lezen is de vraag, maar dat vind men hierboven minder belangrijk. Als ik namelijk niet schrijf komt het niet bij degene die hier wel  interesse in heeft, wordt gezegd. Dus volg ik de opdracht en geef de wetten door zoals ze zijn beschreven, zonder al teveel uitleg erbij. Dat is niet aan mij. Ik mag niet zomaar teksten pikken uit boeken.

Ik heb deze zeven wetten in beknopte weergave doorgekregen van Ton. Het boek ‘de hele olifant in beeld’ ben ik in begonnen. Persoonlijk vind ik dit boek, evenals de uitreksels van Ton, nogal moeizaam om te lezen. Na de zeven wetten gisteravond voor het slapen gaan eens te hebben doorgelezen, bedacht ik: ‘geef mijn portie maar aan Fikkie”. Het is me te ingewikkeld. Misschien moet ik mijn eigen woorden gebruiken om duidelijker te zijn voor de mensen die net als ik de wetten wat moeilijk vinden samengevat. Het boek is trouwens heel knap geschreven en veelomvattend. Toch geef ik het maar in mijn eigen simpele gedachten weer.

Wet 1: De wet van Eenheid. Alles wat bestaat komt voort uit één en dezelfde eenheid of bron, Liefde.
Kort samengevat: Alles is Liefde, dus is dat de weg die we in moeten slaan. Op zich al moeilijk genoeg om je daar dagelijks aan te houden. Ik hoef maar aan gisteren te denken, het was een mooie proef. Ik zat op een terrasje. Een meisje kwam mijn bestelling opnemen. Na tien minuten wachten nog steeds niets. Inmiddels waren andere gasten gekomen en allang bediend door een ober, Na tien minuten kwam hij vragen of ik wat wilde drinken. Deelde hem beleefd mede dat ik van plan was weg te gaan na tien minuten wachttijd. Op dat moment kwam het meisje eindelijk met mijn thee aanlopen. Van binnen was ik boos, maar ben toch beleefd gebleven. Toch een beetje Liefde, of niet? Toen het op betalen aankwam gaf ik zeer tegen mijn gewoonte in, geen fooi. Ik weet dat ze het nodig hebben op hun salaris. Achteraf toch niet zo liefdevol dus.

Wet 2: De wet van overeenstemming
Zoals dit staat beschreven vind ik het moeilijker om in mijn taal te beschrijven. Toch kan ik me er iets bij voorstellen wat ik in eigen woorden weer zal geven. Het heeft te maken met materie en realiteit. Ons eigen fysieke lichamen en de niet fysieke lichamen rondom ons heen. In mijn woorden simpel gezegd: ‘ Als ik in overeenstemming met mijn geweten kan leven ben ik toch op de goede weg naar de wet van overeenstemming? Als mijn fysieke lichaam zich goed voelt is het in overeenstemming met de geestelijke lichamen om mij heen. Als mijn gedachten positief zijn, is het leven ook aardig en positief voor mij. Dan ben ik een gelukkig mens en leef in overeenstemming met het universum.

Wet 3: De wet van Trilling
Alles in en om ons heen vibreert en bestaat uit trillingen en energie. Energie volgt de weg van de minste weerstand. Wanneer wij energie door ons heen en om ons heen laten stromen, gaat het leven stukken makkelijker met ons om. Heeft te maken met overgave. Geef energie alle ruimte in jezelf en je gaat je steeds beter voelen. Energie kun je de hele dag halen uit de aarde, de natuur en uit het universum. Ook ons lichaam levert energie als we er om vragen. Weet je nog de oefeningen die ik in een van de eerste verhalen heb geschreven? Gebruik die oefeningen om je lichaam vol te pompen met energie en je voelt je beter.

Wet 4: De wet van Polariteit
Polariteit betekent twee uitersten, gewoon twee tegengestelde zaken. Aangezien ik het zelf ook niet helemaal wist, heb ik het op internet opgezocht en het stukje vertaling hieronder geleend van de bron: (transformatiebegeleiding). Bij elektriciteit is het de plus- en de minpool. Bij magnetisme – de noord- en de zuidpool. Bij intermenselijke verhoudingen – goed en kwaad. Licht en duisternis. Yang en yin. Man en vrouw.

Wet 5: De wet van Ritme
Ons hele leven bestaat uit ritme en groei. Bepaalde ritmes komen in de vorm van lessen steeds terug in ons leven, net zo lang tot we hebben geleerd. Ons dagelijks leven bestaat alleen maar uit ritme en vaste patronen. Hoe meer wij als mens in staat zijn ritmische golven te volgen en ontwikkelen, hoe meer wij spiraalsgewijs groeien. Er is een ritme van komen en gaan.

Wet 6: De wet van oorzaak en gevolg
Een mooi voorbeeld hiervan zijn onze gedachten. Zijn ze positief, dan verloopt ons leven ook positief. Zijn ze negatief, gaat alles fout in ons leven. Oorzaak en gevolg. Men noemt veel dingen toeval. Klein voorbeeld is: Ik denk aan jou en even later gaat de telefoon. Jij bent aan de lijn. Toeval? Nee, toeval bestaat niet. Op een of andere manier sturen wij met onze gedachte de ander een boodschap, die daar op dat moment voor open staat. Oorzaak en gevolg.

Wet 7: De wet van Dynamische Balans en de Gulden snede verhouding.
Deze wet vind ik zelf het moeilijkste en heeft te maken met het mannelijke en vrouwelijke principe. Twee schijnbaar tegengestelde, actieve beginselen en hebben te maken met dynamisch evenwicht. Het klinkt wat ingewikkeld, eigenlijk is het dat ook. Het is het evenwicht herstellen tussen het mannelijke en vrouwelijke principe. Wil je hier meer over weten dan zul je echt het boek “de hele Olifant in beeld” moeten lezen van Marja de Vries.

Het is een lang stuk geworden waar tien dagen in zijn beschreven. Over de laatste twee onderwerpen was ik beslist niet van plan te schrijven, maar blijkbaar hoort het bij mijn opdracht om dit naar buiten te brengen. Of het interessant is voor anderen weet ik niet. Ik wens iedereen fijne Pinksterdagen, mooi weer en misschien een beetje leesplezier. Maus

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben heel blij dat je dit met ons hebt willen delen. Dank je wel voor het zo makkelijk mogelijk opschrijven.

Groetjes,
R

Anoniem zei

Fijn Maus dat je weer beter met je ex. Kan omgaan. Lijkt me voor je een rustgevend gevoel, dank je voor de wetten en het eksterverhaal.
Ga er later meer inverdiepen, nu lekker buiten lezen.

xxxxxxxxxxxJoke

Twee respects op Hyves:
Respects van Ellie P en Miray