zondag 13 mei 2012

Zo héél dicht bij een uittreding en toch zo ver er vandaan

Het is tien voor half drie in de nacht van zaterdag op zondag, als ik huilend bij kom uit een diepe trance. Was om half één met mijn oefeningen begonnen en raakte steeds meer ontspannen. Na lange tijd was mijn geest nog steeds helder, maar mijn lichaam voelde bewegingsloos aan. Eigenlijk gingen de oefeningen heel goed. Ik voelde dat mijn benen tot ver naar boven al uit mijn lichaam waren. Eén moment had ik het gevoel dat het wolkendek zich opende, een stralend zonlicht doorliet. Ik keek vanuit hoog uit de lucht neer, ergens in New York op een boulevard, met links en rechts hoge wolkenkrabbers. Was het misschien een seconde dat ik daar van boven omlaag keek naar al die grote gebouwen? Of was het zomaar een lichtflits. Maar waarom dan New York? Ik herkende het, terwijl ik er nog nooit ben geweest. Was dit dan al een uittreding? Ik zou het niet weten. Ik had niet eens het gevoel gehad dat ik uit mijn lichaam was geweest. Ik voelde ook niet dat ik weer in mijn lichaam terug was gekomen. Wat was dit dan voor ervaring geweest? Het was als een lichtflits, een momentopname en wat moest ik in New York? Allemaal vragen waar ik nu nog geen antwoord op weet, maar vast van Ton zal krijgen.

Het gevoel van ontspanning en uittreding verspreidde zich opnieuw in mijn lichaam omhoog, tot boven mijn borsten. Op dat moment kreeg ik het gevoel dat er iemand op deze plek, ter hoogte van het borstbeen, op mijn borst drukte. Ik kon met geen mogelijkheid verder uit mijn lichaam treden. Het was alsof iemand me tegenhield. Ik ontspande me, om daarna een nieuwe poging te wagen. Steeds zat ik er tegenaan om uit mijn lichaam te gaan, maar kreeg het niet voor elkaar. Ik riep om hulp van Berry, maar er kwam geen reactie. Ik wil hem zo graag ontmoeten, maar hij liet zich niet zien of horen. Hij was er niet eens in mijn gevoel. Huilend kwam ik helemaal terug in mijn lichaam en de huilbui werd alsmaar erger. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het huilen heeft wel enigszins opluchting gegeven, maar tegelijkertijd ook diepe teleurstelling. Was het nog een stuk verdriet van de voorbije weken of oud zeer? Ook hier heb ik geen antwoord op. Ik was zó dicht bij een uittreding en weet opnieuw niet wat me tegenhield. In veel boeken lees ik hoe makkelijk uittreden zou moeten gaan en ik vraag me af waarom het mij zo moeilijk vergaat. Wat drukte zo op mijn borst dat ik geen kant op kon, terwijl het niet benauwd aanvoelde. Een beetje moeilijk uit te leggen hoe dit aanvoelde. Menige keer werd ik gedeeltelijk opgetild. Maar verder dan dit gevoel kwam ik niet. Jammer. Misschien volgende keer beter.

Het is half vier in de nacht. Op dit moment voelt mijn lichaam gespannen aan en tegelijkertijd is het licht in mijn hoofd. De vraag is alleen, ben ik er nu echt even uitgeweest? Wat maakte dat mijn astrale lichaam zo verschrikkelijk in beweging was, terwijl mijn vleselijke lichaam doodstil op bed lag. Het waren golfachtige bewegingen. Vreemde gewaarwordingen waar ik nog niet goed raad mee weet, maar vast een antwoord op zal krijgen van Ton. Ik laat het u nog weten.

Vanmorgen alweer om tien voor half zeven wakker, terwijl ik pas om half vier ging slapen. Opnieuw raak ik in diepe trans en voelt mijn lichaam gevoelloos. Dit keer hoef ik niet eens oefeningen te doen, het ging vanzelf. Op gegeven moment zie ik een lange rij getallen op een rij staan, vermengd met letters. Het gaat heel vlug en daaronder volgen steeds meer rijen. Op gegeven moment is het een omgekeerde piramide van getallen en letters. Het onderste getal eindigt het op 2. Voor zover ik weet heeft het getal 2 met dualiteit te maken. Maar ook met stoffelijk en ziel, welke wegvallen als je de een niet boven de ander plaatst. Dag en nacht, jij en ik, allemaal gaat het om het getal twee. Echter in het boek “getallen van de Engelen”, van Doreen Virtue staat het volgende, wat ik persoonlijk een veel mooiere benadering vind van het getal 2: ‘Heb geloof en moed. Je gebeden worden bewaarheid, ook al is dat nog niet zichtbaar.’ Dit vind ik een prachtig antwoord en voor mij heel begrijpelijk. Ik weet bijvoorbeeld al heel lang dat er een nieuw man op mijn pad komt, die allang voor mij is bestemd. Soms op eenzame dagen verlang ik ernaar. Ik heb het druk genoeg, amuseer me prima, maar altijd tegen de muren praten geeft een dodelijk eenzaam effect. Echter er zijn ook dagen, dat het prima gaat en je niemand naast je mist. Het is altijd een beetje dubbel. Misschien is het al leuk als ik iemand vind die ook van fietsen en fotograferen houdt. Het leuk vind om meerdaagse tochten te maken op de fiets. Maar ja, waar vind je zo iemand? Ze liggen echt niet voor het oprapen en van datingsites moet ik niet veel hebben. Heb dat vroeger weleens geprobeerd. Maar dat werkte niet, althans niet voor mij. Misschien ben ik wel te zelfstandig. Bovendien weerhoudt het mannen dat ik zelden kook en al helemaal geen kaas heb gegeten van een huishouden. Afijn, op een dag zal hij zeker komen. Ik heb hem gezien en ontmoet tijdens mijn dromen. Misschien waren dat ook wel uittredingen. Wie weet.

Reacties van anderen:
Hallo Maus,

Helemaal verbaasd las ik zojuist uw blog over astraal reizen. Ik ben al jaren met dromen bezig en heb me verdiept in het lucide dromen en daarna het astraal reizen. De workshop die ik destijds van Sten Oomen in Rotterdam heb gevolgd was heel interessant maar te kort om ook daadwerkelijk resultaat te krijgen. Later ben ik me meer gaan verdiepen in energiewerk, meditatie en ontspanning en zag dat dit heel essentieël is om tot een uittreding te kunnen komen. Jammer genoeg kon ik dit niet in de buurt vinden en zit ik nu thuis te oefenen d.w.z. de ene dag wel en de andere dag niet, bij drukte. Ik merk dat er wel energie vrij komt en mijn dromen nog intenser worden maar verder kom ik niet. Ben dan ook verbaasd dat het u al zo snel lukt en schitterend wat u hier allemaal in meemaakt. Ik woon zelf ook in zuid Limburg (Maastricht, werk in Heerlen) en heb daarvoor 14 jaar in Arnhem gewoond. Jammer genoeg kan ik dit hier met niemand delen. Daarom zou ik het fijn vinden als u mij het adres/website kon doorgeven waar ik de cursus zou kunnen volgen. U zou mij daar een groot plezier mee doen. Alvast hartelijk dank en ik ben benieuwd wat uw ervaring de komende periode zal zijn. Leuk om dit op een blog te kunnen lezen. Met vriendelijke groet, E. L.

Hallo Evelien
Dank je wel voor je mooie reactie. Ik heb les bij Ton Schoenmakers in Brunssum.
Zelf woon ik in Landgraaf en natuurlijk is het fijn als je er met iemand over kunt praten.
De cursus is 1x per maand en ik ga ook naar de Seth bijeenkomsten 2x in de maand op maandagavond. Je kunt je ook op mijn blog aanmelden als lid, dan krijg je automatisch bericht als er weer een nieuw verhaal op staat. Hoe ben je nu aan mijn blog gekomen? Mag ik jouw brief met je initialen plaatsen op het blog? Dat geeft altijd weer moed aan anderen om te praten over deze zaken. Ik zet dan alleen je letters neer, omdat niet iedereen zijn naam genoemd wil hebben.
Fijne avond en lieve groet, Maus

Hallo Maus,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ben al jaren bezig om een weg voor mezelf te vinden hierin en denk dat het niet voor niks was dat ik op jouw site terecht kwam. Ik heb je gevonden via Google door in te typen : 'astraal reizen leren'. Ik was blij om te lezen dat je in Limburg woont en dit hier geleerd hebt. Had zelf al op internationale sites gekeken voor workshop. Ondanks dat mijn Engels vrij goed is had ik toch het gevoel dat dit niet de weg was. Daardoor ging ik thuis leren met boeken van o.a. Robert Bruce en Robert A. Monroe.
Uiteraard mag je mijn brief op jouw blog plaatsen. Dan inderdaad wel met mijn initialen aangezien ik een publieksfunctie heb waar klanten naar kunnen zoeken.
Ik zal Ton deze week bellen en kijken wat de mogelijkheden voor mij zijn. Fijn dat je die oefeningen op jouw site hebt gezet. Ik ga daar in ieder geval mee beginnen. De boeken van Robert Bruce geven ook energie-oefeningen maar dan heb je het over 100 pagina's oefeningen en dat is wat erg ambitieus en niet lang vol te houden. Heb daardoor wel al gemerkt hoe makkelijk wij onze energie kunnen voelen en laten bewegen. Ondanks dat ik nog nooit een uittreding heb gehad maar wel 2 lucide dromen denk ik dat dit het meest bijzondere is wat je kunt leren en ondergaan. En heel erg lief en fijn dat je dit aan anderen wilt doorgeven via jouw site. Inderdaad het mooiste geschenk wat je aan iemand kunt geven.
Maus nogmaals bedankt en wie weet tot ziens. Fijne avond, E. L.

1 opmerking:

sdmgentile zei

Hallo Maus,
Denk jij dat ik via astrale uittreding een vriedin kan helpen die zich fysiek & mentaal in een ivoren toren toren heeft opgesloten? Wil je aan Ton eens vragen of hij een goed medium/leermeester (m/v) in regio Antwerpen stad kent. Ik heb recentelijk een chakra instraking van mijn 2 geboorte/beschermengelen meegemaakt en duidelijk een voelbaar resultaat op bepaalde chakra's ervaren !!! Dank voor je eventuele info.
Serge