zondag 2 december 2012

Het boek "Proof of Heaven" van de Amerikaanse neurochirurg Dr. Eben Alexander

Onderstaand artikel kreeg ik vanvaag van mijn leraar Ton en is te belangrijk om niet door te geven.
Onlangs werd ik door een deelneemster aan een van mijn cursussen op het boek "Proof of Heaven" van de Amerikaanse neurochirurg Dr. Eben Alexander geattendeerd. Ik ben haar daar zeer dankbaar voor. Het boek is dit jaar voor het eerst verschenen en heeft inmiddels in Amerika en de UK al vier oplages op zijn naam staan.

Het is een geweldig boek geschreven door een evenzo geweldig mens. Het is bewonderenswaardig hoe hij de moed heeft opgebracht om als een zeer gerenommeerde neurochirurg te boek staande (zowel in de VS als in het buitenland) te verklaren dat het bewustzijn bestaat zonder onze hersenen.

Deze inzichten heeft hij niet verworven als wetenschapper maar in eerste instantie door zelf als comapatiënt tengevolge van een zeer gevaarlijke vorm van hersenvliesontsteking zeven dagen lang buiten zijn lichaam de verblijven in de subtiele sferen. Wat hij in die week heeft mogen ervaren en meemaken heeft hem nadat hij weer bij bewustzijn kwam ertoe aangezet om zijn medemens te informeren dat er leven na de dood bestaat.

Het is een prachtig en aangrijpend boek. Zelf reis ik al vele jaren buiten mijn lichaam en verken met name de astrale domeinen. In al die jaren heb ik veel literatuur bestudeerd en wereldwijd dankzij het internet contacten kunnen leggen met mensen die soortgelijke ervaringen hebben. Vele boeken op het gebied van o.a. bijna-doodervaringen heb ik dan ook gelezen. Maar dit boek is inderdaad zoals Dr. Raymond Moody het zegt een van de kroonjuwelen op het gebied van verslagen van bijna-doodervaringen. Ik kan het jullie van harte aanbevelen om te lezen. Een prachtig boek om straks onder de kerstboom te lezen. Hopelijk zal het gauw in het Nederlands vertaald worden voor degenen die de Engelse taal niet machtig  (genoeg) zijn. Maar het boek is hoe dan luchtig en vlot geschreven.

Vandaag komt Dr. Eben Alexander in het programma van Oprah.
Check hiervoor eventueel  de volgende website:
http://www.lifebeyonddeath.net/home

Een van Dr. Alexander's heldere en niet door de wetenschap aan te vechten uitspraak is:
“Our spirit is not dependent on the brain or body,” he said. “It is eternal, and no one has one sentence worth of hard evidence that it isn’t.”

Geweldig... wat moedig van deze wetenschapper pur sang.
Alvast heel veel leesplezier.
Hartelijke groet, Ton

Geen opmerkingen: