zaterdag 20 december 2014


Dagtekst van zaterdag 20 december 2014

"“Ik ben er zeker van dat ik al eerder op aarde ben geweest,” hebben sommige personen mij gezegd, “en ik weet dat ik zal terugkomen. Maar ik herinner mij niets over mijn vorige levens en ik zou niet alles willen vergeten van dit leven. Bestaat er een methode om me bepaalde ervaringen te herinneren die ik heb opgedaan, bepaalde mensen die ik heb ontmoet?”... Ja, daar bestaan methodes voor en voor hen, die dat wensen, kan ik er een aanduiden.
Neem bijvoorbeeld als uitgangspunt een berg, of iets anders dat lang de tand des tijds kan doorstaan. Dat zou ook een wereldberoemd monument kunnen zijn, want zelfs als dit op een dag wordt verwoest, zullen er in bepaalde boeken beelden van blijven bestaan. Kijk vaak naar deze berg of dat monument en zeg bij jezelf: “Als het zover komt dat ik dit weerzie in een volgend leven, wil ik dat deze bepaalde gebeurtenissen uit mijn huidige leven in mijn geheugen terugkomen.” Zo schep je een band tussen jou en die berg of dat gebouw. Je maakt een afdruk die in jou doorwerkt en als je dan reïncarneert, zul je daarmee terugkomen. Op het ogenblik dat die berg of dat bouwwerk, waarop je jezelf had geconcentreerd je onder ogen komt, zal die afdruk de herinnering oproepen aan de gebeurtenissen die je tijdens je vorige leven gaandeweg had opgenomen. "
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Besluiteloosheid verjaagt de gelegenheid.
Olaf Hoenson  (Ingestuurd door:  Red. Dagelijkse Gedachte, Leiderdorp NL)

 
Woorden van Inspiratie - Dag 264
Je kan de mate van onberispelijkheid van je woorden meten
aan de graad van je zelf-liefde.

Hoeveel je van jezelf houdt en
hoe je je voelt over jezelf,
zijn in directe verhouding
met de kwaliteit en integriteit
van je woorden.

Wanneer je onberispelijk bent
met je woorden, voel je je goed,
je voelt je gelukkig en vredig.
Je kan de droom van de hel overstijgen door te beslissen
onberispelijk te zijn met je woorden.
Op dit moment ben ik dit zaadje aan het planten in je geest.
 
Of dit zaadje zal groeien hangt af van hoe vruchtbaar je geest is
voor de zaadjes van liefde.
Het is aan jou om deze afspraak
met jezelf te maken:  Ik ben onberispelijk met mijn woorden.
Koester dit zaadje,
en laat het groeien in je geest.

Het zal meer zaadjes van liefde brengen om de zaadjes van angst te vervangen.
Deze eerste afspraak
zal het soort van zaadjes waar je geest vruchtbaar voor is veranderen.
Don Miguel Ruiz

Geen opmerkingen: