vrijdag 30 januari 2015

Dagtekst van vrijdag 30 januari 2015

"Iemand zegt: "Voordat ik mij verbind met een spiritueel onderricht, wil ik dat men  mij onweerlegbare bewijzen geeft van het bestaan van God en van de onzichtbare entiteiten… En ik wil ook bewijzen van de onsterfelijkheid van de geest en van het leven na de dood." De stakker, hij zal lang moeten wachten… Heel zijn leven zelfs! En aangezien hij, al wachtende, niets zal uitrichten, zal hij verhinderen dat zijn beste kwaliteiten zich ontwikkelen.
Zo iemand gelijkt op een persoon die zich in het duister bevindt, maar niet op de elektriciteitsschakelaar wil drukken, voordat men hem  heeft uitgelegd hoe de hele installatie vanaf de centrale tot aan de schakelaar werkt. Of zoals een ander die, vooraleer plaats te nemen achter het stuur, vraagt dat men de motor demonteert en hem in detail uitlegt wat de aard en de functie van ieder onderdeel voorstelt. De geschiedenis vertelt niet wanneer zij zich uiteindelijk hebben kunnen verlichten of met de auto vertrekken! Is het niet redelijker dat zij beginnen met op de schakelaar te drukken of in de auto te stappen? Nadien zullen zij nog tijd genoeg hebben om te begrijpen hoe alles werkt. Welnu, hetzelfde geldt voor het spirituele leven. Men moet zich aan de arbeid zetten: men zal begrijpen naarmate men vordert in dit werk."
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Gewoonten geven houvast maar ze kunnen je ook
verhinderen om volop van het leven te genieten.
Olaf Hoenson  (Ingestuurd door:  Red. Dagelijkse Gedachte, Leiderdorp NL)
 

Woorden van Inspiratie - Dag 305
 "  Er is alleen maar dit moment"
 Ayya Kema, Boeddhistische meditatie

Geen opmerkingen: